Reexaminand o lege proasta…

Apar noutati in cazul legii parteneriatului dintre stat si biserica privind asistenta sociala.Presedintele cere reexaminarea legii:

    Motivele cererii sunt următoarele:
    1. Legea transmisă spre promulgare reglementează finanţarea din fonduri publice a programelor iniţiate de culte pentru dezvoltarea şi derularea de servicii sociale şi acţiuni caritabile, precum şi pentru formarea şi instruirea corpurilor de voluntari care activează în domeniul asistenţei sociale. Considerăm că statul ar trebui să încurajeze mai mult inserţia socială a persoanelor care beneficiază de programele de servicii sociale în cadrul familiilor şi nu în cadrul unor unităţi de asistenţă socială.

    2. În prezent, prestarea de servicii de asistenţă socială de către entităţi non-guvernamentale, în parteneriat cu autorităţile publice, este reglementată prin Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială. Potrivit art. 2 al acestei legi, nivelul subvenţiilor acordate nu poate depăşi costul mediu lunar de întreţinere, pe persoană asistată din unităţile de asistenţă socială de stat, cu profil similar, organizate ca instituţii publice. Conform prevederilor legii transmise spre promulgare, cultele care desfăşoară activităţi de asistenţă socială beneficiază de o subvenţie de până la 80% din valoarea proiectului aprobat. Astfel, legea instituie un tratament diferenţiat în acordarea de finanţare publică între culte, ca prestatori de servicii sociale, pe de o parte şi celelalte organizaţii neguvernamentale care prestează activităţi caritabile din domeniul serviciilor sociale, pe de altă parte.

    3. Articolul 15 al legii transmise spre promulgare stabileşte ca procedura de finanţare prevăzută de prezentul act normativ să deroge de la prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare. Considerăm că este oportun ca procedura de finanţare derogatoare de la regimul general stabilit prin Legea nr. 350/2005 să fie în mod transparent, expres şi clar stabilită prin prezenta lege şi nu reglementată ulterior printr-o hotărâre a Guvernului, act normativ de forţă juridică inferioară legii. De altfel, stabilirea unor proceduri clare de finanţare în această lege ar fi benefică şi pentru a nu crea impresia unei politizări a modului de acordare a finanţărilor pentru culte la nivelul autorităţilor locale.

    Având în vedere competenţa legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicităm reexaminarea Legii privind parteneriatul dintre stat şi culte în domeniul serviciilor sociale, ţinând cont de motivele invocate.

Din moment ce se recunoaste ca legea instituie un tratament diferenţiat în acordarea de finanţare publică între culte, ca prestatori de servicii sociale, pe de o parte şi celelalte organizaţii neguvernamentale care prestează activităţi caritabile din domeniul serviciilor sociale, pe de altă parte ar fi fost normal si necesar sa fie respinsa.
Totul pare o tragere de timp si o incercare de a se spala pe maini.Conform Constitutiei Ro:

    ARTICOLUL 77
    (1) Legea se trimite, spre promulgare, Preşedintelui României. Promulgarea legii se face în termen de cel mult 20 de zile de la primire.

    (2) Înainte de promulgare, Preşedintele poate cere Parlamentului, o singură dată, reexaminarea legii.

    (3) Dacă Preşedintele a cerut reexaminarea legii ori dacă s-a cerut verificarea constituţionalităţii ei, promulgarea legii se face în cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate după reexaminare sau de la primirea deciziei Curţii Constituţionale, prin care i s-a confirmat constituţionalitatea.

PS: Un articol ce merita citit- Un eşec: Legea privind parteneriatul dintre Stat şi culte L.A.

Acest articol a fost publicat în politica, religie și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.