Evlaviosii din CNA

CNA face apel la art.29 alin. e[defapt d*] sau mai bine zis ‘aliniatul anti-blasfemie’ din legea 504/2002 a audiovizualului pentru a interzice o reclama pe motiv ca ”este profund ofensatore pentru telespectatorii[…] dintr-o tara în care creştinismul (cu deosebire cel ortodox) reprezintă religia predominantă.”
Pe langa gafa majora de interpretare a reclamei in cauza, CNA gafeaza si prin trimitea catre textul de lege.E vorba de aliniatul D de la ‘descalci’,nu e de la ‘elucubrație’ !!!
Art. 29.
c) sa nu includa nici o forma de discriminare pe motiv de rasa, religie, nationalitate, sex sau orientare sexuala;
d) sa nu aduca ofensa convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor si radioascultatorilor;
e) sa nu stimuleze comportamente daunatoare sanatatii sau sigurantei populatiei;

Iata si reclama cu pricina:

    Mag 1: Bun găsit, Maria şi Iosif! Suntem cei patru magi de la răsărit şi am venit să ne închinăm pruncului.
    Maria: Cum adică patru?! În Noul Testament nu erau doar trei?
    Mag: Nu. Acuma suntem patru şi aducem aur, tămâie, smirnă şi Red Bull.
    Maria: Red Bull? Un taur?! Uitându-se spre Iosif: Dar eu am deja unul!!!
    Mag 1 prezentând cadoul adus (un bax de doze de Red Bull): Maria! Red Bull este băutura energizantă. Îţi dă aripi! De unde crezi tu că îngerii le au pe ale lor?
    Deasupra acestor personaje un grup de îngeraşi, cu câte o doză de Red Bull în mână, se mişcă veseli cântând ,,Aleluia!”

Explicatia data de CNA:

    Analizând spotul publicitar pentru băutura energizantă „Red Bull”, construit pe baza unei scene biblice, Consiliul a constatat că acesta răstălmăceşte, într-o manieră vulgară şi jignitoare, apropiata sărbătoare a Naşterii lui Iisus Hristos, una dintre cele mai mari sărbători creştine.

    Prin conţinutul său, clipul publicitar duce în derizoriu valori fundamentale ale religiei creştine, aspect cu privire la care Consiliul a fost sesizat printr-un număr fără precedent de reclamaţii.

    O astfel de promovare a unui produs într-o ţară în care creştinismul (cu deosebire cel ortodox) reprezintă religia predominantă, este profund ofensator pentru telespectatori, în condiţiile în care simboluri ale religiei creştine sunt prezentate într-un context ce tinde să îmbrace forme de blasfemie.

Dupa asa-zisele ‘argumente’:

    Faţă de aceste aspecte, membrii Consiliului au constatat că spotul încalcă grav prevederile Legii audiovizualului, care, la art. 29 stabileşte condiţiile în care pot fi difuzate comunicările comerciale audiovizuale.

    La alin. (1) lit. e) al acestui articol, se prevede că acestea nu trebuie să aducă ofensă convingerilor religioase ale telespectatorilor.

    Pentru aceste considerente, în temeiul prevederilor art. 90 alin. (1) lit. g) şi alin. (3) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor art. 15 din acelaşi act normativ, Consiliul Naţional al Audiovizualului decide adresarea unei somaţii publice radiodifuzorului S.C. PRO TV S.A. pentru postul de televiziune MTV şi dispune intrarea de îndată în legalitate în privinţa difuzării spotului publicitar.

Decizia CNA nr. 1097 din 09.12.2010

Bine ca nu s-au seziat si in privinta ‘Ignorance is bliss’.In cazul asta e mai greu sa te prinzi…

*Cei patru apostoli au fost trei: Luca şi Matei-you got the picture😉

Acest articol a fost publicat în religie și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.